T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİNGÖL / SOLHAN - Solhan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

MOTİVASYON SEMİNERİ YAPILDI

Bahar aylarında oluşacak rehavetlere yönelik motivasyon, sınav kaygısı konulu seminerler gerçekleştirildi.

Okulumuz Rehber öğretmeni Şahabettin TURGUT tarafından yapılan çalışmada özetle:

Sınav kaygısı ile baş edebilme durumu bireyin kişilik özelliklerine, motivasyon durumuna ve stresle ne kadar başa çıkabildiğine bağlı değişiklik gösterebilmektedir. Sınav kaygısına karşı alınabilecek önlemlerde en temel koşul öğrencinin sınava hazır olma durumudur. Öğrenci düzenli bir şekilde derslerinin tekrarını yapar ve bir programa bağlı hareket ederse çalışma konusunda kendini motive etmiş sayılır. Sınava karşı hazırlık yapma süreci öğrenciyi hem motive ederken hem de gelecek ile ilgili düşüncelerin zihinde daha az tekrarlamasına yardımcı olmaktadır. Bunun dışında gelecekle ilgili olumsuz zihinsel uğraşı azaltmak için öğrencinin sevdiği, yapmaktan hoşlandığı aktivitelere ihtiyaç bulunmaktadır. Bu aktiviteler pekiştirme sistemine göre uygulanırsa öğrenci için bir motivasyon sağlanır. Örneğin 2 saatlik bir çalışma sonrası verilecek bir ödül sınava hazırlanmayı kolaylaştırıcı bir etkiye sahip olacaktır. Öğrencinin sınav kaygısı ile baş etmesine yardımcı olabilecek diğer bir unsur ise kendisi gibi sınava giren diğer öğrencilerle aynı ortamda bulunmasıdır. Aynı ortamda bulunma durumu öğrenciyi tek olmadığı konusunda desteklerken bir yandan da süreci özümsemesine imkân tanımaktadır. Sınav kaygısını yoğun olarak yaşayan öğrenciler için nefes egzersizlerinin faydası büyüktür. Özellikle sınav anında yapılan nefes egzersizleri zihinsel ve bedensel gevşemeyi uyararak soruları daha rahat çözmeyi sağlayabilmektedir. Sınav kaygısı ebeveyn temelli de oluşabilmektedir. Bu süreci yaşayan ve ebeveynlerinden yeterli destek göremeyen öğrenciler ailelerinin aktarmaya çalıştığı mesajı yanlış yorumlayarak aşırı endişeli bir hale bürünebilirler. Bu noktada ebeveynlere eğitim desteği verilmesi ve sürecin detaylıca aktarılarak anlatılmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Böyle bir eğitime tabi olan velilerin çocuklarına da yeterli destek sunabileceği aşikârdır. Bu yapılanlar öğrencinin sınav hakkındaki düşüncelerini değiştirmesine olanak sağlamaktadır. Sınav kaygısı ile baş edebilmenin en büyük yolu ise tabi ki öğrencinin zihinsel tutumu ve uğraşıdır. Zihinsel tutumun olumsuz temelde olması zihinsel uğraşı da arttırdığı gibi ‘’sınavda yapamayacağım.’’ tarzı düşüncelerin artmasına sebep olmaktadır. Burada yapılabilecek en doğru şey öğrencinin sınav hakkındaki düşüncelerini gerçeklerle bütünleştirmektir.  Unutulmamalıdır ki gelecek her zaman muğlaktır burada önemli olan geleceği kontrol altına almak değil elimizden geleni en iyi şekilde yapmaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.03.2024 - Güncelleme: 19.03.2024 15:13 - Görüntülenme: 69
  Beğen | 3  kişi beğendi

Etiketler :
MOTİVASYON,